Cerita Kami: My weekend

Sunday, September 13, 2015

My weekend



Assalamualaikum.

Finally! I have my own weekend without apply any leave. So, starting this week.. I'm free on weekend. Wiiii..

How I spend my weekend?

This week, just spend with my family kat Rumah puncak alam. Lama jugak tak balik sana. Minggu lps, jumaat mlm lpas balik krja dlm pukul 9 lebih, kami semua balik puncak alam.  

P/s: entry ni penuh dgn makanan

 Pagi pagi dah lapar.. Mak masak lempeng, aku goreng nasi.
 Dalam pukul 11, parent aku ajak pergi econsave, cari lauk mkn tgh hari.. Ingat nk msak sotong goreng kunyit je. Tp, sotong tak cantik pulak.

Menu tgh hr: ikan cencaru goreng ,ikan masin, sayur Dan kari sardin (beli adabi dlm tin je)
 Makan petang pulak, mak menggulung popia..

Untuk malam, kami just beli satay, jagung rebus dan cempedak goreng je.
 Esokknya, lpas subuh ingat nak malas malas, tidur lama sikit.. Tp perut dah lapaq pulak. So bangkit n masakk la uols.

Menu : Nasi Goreng, Mee goreng Dan balance popia semalam. Ni breakfast merangkap lunch sekali. Jimatt.

 Ni la rupa blok Rumah aku. Nampak cam asrama kan. Hahaha.. Memangpon. Tak ramai lagi yang stay.. 1 blok ni aku rasa tak sampai 10 Rumah pon yang ada penghuni.
Sebenarnya, dah lama sangat beli Rumah ni.. Tak silap time tu adik aku kecik lagi.. Lpas tu terbengkalai lamaaa sangat. Akhirnya, selepas beberapa belas tahun, Rumah ni siap dah dapat kunci. That's y la, law ni tak ramai penghuni lagi..

Otw balik Kl td, hujan selebat lebatnya kat puncak alam.. Sampai Shah Alam, rintik rintik je.. Jerebu teruk sgt la. Kena pakai mask kalau keluar tau.
OK.. Tu je nak cite. Bye..

1 comment: