Cerita Kami: Resepi : Sandwich Telur

Sunday, December 28, 2014

Resepi : Sandwich Telur

Assalamualaikum

Entry lepas, aku ada cakap nak pergi picnic dekat taman kan?  Pergi Picnic mestilah ada sandwich. Niat dihati nak buat sandwich tuna je. Suruh adik pergi beli tuna. Dia pergi lah beli, TAPI... dia beli kari tuna! Ermm.. Lepas tu fikir nak buat sandwich sardin je. Letak cili api, sedap tu. Lepas tu fikir balik, yang nak makan tu kanak kanak, takkan nak ikut tekak aku pulak, siap letak cili api kan. Maka, aku buat sandwich telur


Jom tengok cara cara nak buat sandwich sempoi ni.


Bahan Bahan yang diperlukan:

Telur . (aku buat 3 biji je.)
Timun
Tomato
Mayonis
Garam
Black paper



Mula mula, hancurkan telur yang telah direbus


dadukan timun dan tomato. Sesetengah orang suka slice nipis nipis. Aku dadukan supaya budak budak ni tak ada lah tarik keluar tomato dan timun kalau aku slice. Bila didadukan, dorg makan tanpa perasan pon ada timun dan tomato.


satukan telur, timun, tomato, mayonis, garam, black paper. Gaul sebati


Gaul Gaul. Rasalah ok ke tak. Nak tambah apa ke suka hati la.


Aku suka sapu mayonis dekat roti, sebab dia akan membuatkan roti korang lebih creamy (taktau nak describe macam mana). Apitkan roti dengan telur yang telah digaul dengan semua bahan. Tarra! Siap.

No comments:

Post a Comment