Cerita Kami: Resepi : Burger

Saturday, December 20, 2014

Resepi : Burger

Assalamualaikum.

Tajuk kemain kan. Burger pon nak berresepi bagai. Since aku bosan masa semua orang tengah tengok bola, maka aku masak la burger. Bukan aku tak support team Malaysia, cuma tak rasa nak tengok je. So aku support dari dapur la. Hewhew. Anyway, Malaysia u did a got job walaupon kalah. Cuma dah ditakdirkan Thailand menang kan.

Jom layan burger step by step aku. Gigih bawak dslr masuk dapur sebab hp buat hal.


Menu malam tu, burger daging sepesel. Malas nak balut daging ngan telur, so aku buat asing. telur dibenjo kan.

sila abaikan aku punya kuali. old school tu




Roti ni bukan hangus ye. Aku saja bangi garing. hehe


Aku guna 3 sos.

Sos cili
sos blcak paper
Mayonis (sos ke?)


Benda paling mudah. sapu mayonis kat roti, letak bawang dan tomato (tu je yg ada dalam peti ais. kalau ada kobis, mau aku buat coslow).




letakkan sos cili dan black paper. aku suka kalau sos aku meleleh leleh. Nanti time makan baru feel


Letakkan telur dan daging burger


Letak lagi sos , bawang dan tomato


Tutup


Tarraaa.. Da siap


Dah macam professional snap picha kan. ahahha Nyum nyum. Ready to ngap !


Ermmmm.... sedapppppp.

Hingga menjilat pinggan (tipu)

Love,
Cik Kuntum

1 comment: