Cerita Kami: Tous Les Jours Bangsar (TLJ)

Saturday, December 20, 2014

Tous Les Jours Bangsar (TLJ)

Apa itu Tous Les Jours?


Tous les Jours (pronounced as Too-Leh-Joo) means “Everyday” in French. Established in 1997 in Korea, TLJ has more than 1300 outlets in 8 countries from Korea to China to the USA.
TLJ is a French inspired Korean bakery serving a wide selection of breads, pastries, cakes and beverages using high quality fresh ingredients and modern baking expertise.
Source: tlj.com.my

Seja TLJ di buka di Bangsar, kedai ni dah jadi aku punya favorite bakery. Most of the bread, sedap. Walaupon dah sejuk, tapi still sedap dimakan. Selalunya aku akan beli Morning Roll dan Loaf (kot namanya). Harga pon ok.Tak terlalu mahal, terlalu murah. Bagi aku, reasonable price.



Ni malam nak cari kek untuk hantaran abang pjote. Dia tanya cadangan, kat mana nak cari kek hantaran ? Aku terus suggest TLJ. First sebab aku punya favorite bakery. Second, kek cantik, kotak kek pon cantik. Third, kedai lain dah selalu sangat. 


So, malam sebelum kenduri, pjote ambil aku kat rumah. Time tu dah pukul 930 pm. Risau jugak kalo kedai nak tutup. Alhamdulillah, bila sampai TLJ Bangsar, masih bukak. Crowd pon still ramai. Cuma masalah parking la. Pusing punya pusing tak jumpa parking. So, parking illegal la. Kejap je kononnya. Nak survey kek je. Kalau OK, kita beli, kalo tak, cari kedai lain.

Masuk TLJ, terus cari kek . Ada 1 kek yg sesuai dijadikan hantaran, so pjote decide untuk beli. Dia terkejut sebab harga kek tu tak seperti yg dia budget. Harga murah dari expected price.


Dalam hati aku, lepas cari kek , nak ajak dorg lepak mamak. Nak minum teh tarik & makan roti canai. Hehehe..


Tetiba dah setel bayar duit kek, rasa nak minum kopi ada corak pulak. Hewhew.

Kitaorang order 
pjote : Hot Mocha
Aku: Hot Latte
Nana: tak minum coffee. 


Enjoying our food while chitchatting


Faizah tak ada time ni. Tak Ingat, dia still kat Lubnan atau dah balik Msia tapi Jetlag.





Lama jugak kami lepak, walaupon makan seketul roti. Risau jugak kalau dia dah nak tutup. Tapi orang asik masuk je.  Rupa rupanya kedai ni tutup lambat.

Opening Hours :
7am – 12am (Sun – Thurs)
7am – 1am (Fri, Sat & Public Holiday)

Love :
Cik Kuntum

No comments:

Post a Comment